Noordkaap - Reisverslag uit Honningsvåg, Noorwegen van Coby & Fred - WaarBenJij.nu Noordkaap - Reisverslag uit Honningsvåg, Noorwegen van Coby & Fred - WaarBenJij.nu

Noordkaap

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Coby & Fred

16 Juli 2013 | Noorwegen, Honningsvåg

... Yessss... We did it... Zo' 4800 km hebben we erop zitten om hier te komen... Bijzonder gevoel om aan het uiterste noordelijkste puntje van Europa te staan..... De weg hier naar toe is ook al zo speciaal... Niet te breed... 2 campers naast elkaar passen precies... Veel bochtwerk...mooi links langs de grote fjord Porsangen. In Oldefjord even een pitstop en we maken een tourtje door Honningsvag, de laatste normale plaats voor de Noordkaap. Door een tunnel waarvan hetblaagste punt meer dan 200 mtr onder de zeespiegel ligt. Bijna 7 km lang. Nog een tunnel door een berg die hier ook zijn. Op het eiland Mageroya, waar de noordkaap ligt, zien we geen enkele boom meer....spannende wegen hetmlaatste stuk vanaf Honningsvag....maar we zijn er.... Een grote parking waar we 460 kronen betalen en hier 48 uur mogen blijven staan.... Er is ook een gebouw waar enkele exposties zijn of musea...dat gaan we morgen ontdekken... Wel erg veel wind...en de hemel totaal bewolkt.... Zo zien we de middernachtzon natuurlijk niet... Maar we wachten het af... Het is nog niet zo laat en misschien is het morgen beter.... Dan blijven we hier nog een dagje extra.... We hebben de schotelantenne al uit en kunnen weer met veel plezier genieten van mijn favoriete DJ morgenvroeg van Radio 2... Mr. Daniël Dekker... De gouden uren... Elke werkdag van 9 tot 12 uur... Bijzonder ook dat we hier gewoon alle nederlandse zenders kunnen ontvangen...pfff.. Rara... Zo nu even een sherrytje en pistache nootje.... Verwarming aan....10 graden buiten...maar....Genieten....

Tot morgen...

• 16 Juli 2013 - 21:27

Betty:

Geweldig mensen, wat een belevenis! En dan die smalle wegen en hoogtes, ik vind het maar eng. Maar het is vast en zeker heel erg mooi daar. Ik zou zeggen...geniet er lekker van...cheers