Trondheim - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van Coby & Fred - WaarBenJij.nu Trondheim - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van Coby & Fred - WaarBenJij.nu

Trondheim

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Coby & Fred

02 Augustus 2013 | Noorwegen, Trondheim

.. intussen al weer een mooi stuk gezakt.. even wat kilometers maken.... eigenlijk wil je na elke bocht wel een poosje stilstaan om te genieten van de natuur. Werkelijk niet voor te stellen als je het niet zelf ziet. Maar dan komen we er niet natuurlijk. We rijden soms tientallen kilometers zonder dat je een auto ziet... gewoon genieten hier...dan weer wat omhoog, dan weer omlaag.. links, rechts...bijna geen rechte stukken weg....de dorpen hier stellen vaak niet meer voor dan een paar huizen die bij alkaar staan.. soms even goed nadenken inzake tanken van diesel omdat er hele stukken geen tankstations zijn.. er gaat bijna 100 liter in onze tank, dus kunnen we wel vooruit. Met onze tank LPG gas doen we nog steeds de eerste tank. Is hier trouwens boven in Noorwegen ook niet te krijgen. Ik heb echter altijd extra gaspullen mee.. 3 stuks... haha... Gas gebruiken we eigenlijk alleen voor het gasfornuis en soms koelkast. Een paar keer in de buurt vd Noordkaap toen het s'nachts bijna rond het vriespunt was even wat met gas bijgestookt, maar de kachel werkt meestal goed op elektrisch wat we altijd op de camping s erbij hebben....wel bijna overal WIFI.. en meestal gratis.. goed voor elkaar wat dat betreft.. noorwegen is niet goedkoop.. we zagen bijvoorbeeld in een speciale drankzaak ( je kunt geen alcohol kopen in de supermarkt alleen bier met 4,5% ) dat een drieliterpak wijn ( waar wij dus gelukkig een voorraadje van hebben meegenomen..haha..) omgerekend 50 euro kost. De campings zijn tussen 25 en 35 euro. de duurste tot nu toe in Trondheim (Flakk) € 42,50, terwijl het daar ook nog al die tijd regent.. haha...
Na het plaatsje Steinkjer begint het voorzichtig weer drukker te worden op de wegen en komen we weer redelijk in de bewoonde wereld...Veel meer activiteiten dan boven Steinkjer. Dit ligt ruim 100 km boven Trondheim. In Trondheim willen we eigenlijk even rondkijken, we zien wat gezellige terrasjes als we er doorrijden, echter vinden we nergens een parkeerplaats voor onze bus. Dat is dan weer een nadeel met zo'n gevaarte ( en ook meteen het enige, naast de kosten natuurlijk.. haha..) we rijden door naar een camping ongeveer 10 km van Trondheim en willen dan de volgende morgen met de bus die vd camping vertrekt naar Trondheim, echter regent het dan ook nog onophoudelijk. Gewoon weer verder dan maar.. op naar Lillehammer.. 350 km verder.....

• 04 Augustus 2013 - 08:43

Betty:

Leuk verhaaltje weer. Misschien een tip om je kleine autootje mee te nemen in de bus, die past er zat in en dan heb je in ieder geval makkelijk vervoer en kun je de bus op de camping laten staan, Lekker Amerikaans!
    In Amerika liepen wij tegen hetzelfde probleem aan: verboden in te rijden met campers...verboden te parkeren voor campers. Dat was echt een nadeel. Maar zoals ik uit je verhaal lees hebben jullie echt heel veel voordelen. Veel plezier nog samen. groetjes Betty