Lofoten - Bodo - Reisverslag uit Svolvaer (Lofoten), Noorwegen van Coby & Fred - WaarBenJij.nu Lofoten - Bodo - Reisverslag uit Svolvaer (Lofoten), Noorwegen van Coby & Fred - WaarBenJij.nu

Lofoten - Bodo

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Coby & Fred

30 Juli 2013 | Noorwegen, Svolvaer (Lofoten)

Inmiddels al weer een heel stuk verder.. een klein weekje op de Lofoten geweest.. een eilandengroep boven in Noorwegen.. iedereen die we tegenkwamen praatte erover.. en dat doen wij nu ook natuurlijk.. gewoonweg prachtig prachtig prachtig... daar zou je gewoon willen blijven als de temperatuur ook in orde was, alhoewel wij het prima getroffen hebben... alle dagen zon en geen regen gelukkig... het is volgens ons met geen land te vergelijken, althans in Europa... Oostenrijk en Zwitserland zijn natuurlijk ook hele mooie landen wat natuur betreft, maar Noorwegen en zeker de Lofoten gaan daar overheen... bijzonder... na elke bocht is er wel weer wat nieuws te beleven.. restaurants zoals bij ons kom je alleen maar in de grotere plaatsen tegen... als bij een plaats centrum aangwezen staat kom je vaak bij een grote winkelmall terecht.. verder weinig te beleven...in de oorlog heeft Hitler met z'n mannen de meeste plaatsen hier met de grond gelijk gemaakt.... alles is daarna weer opnieuw opgebouwd.. dus weinigs ouds te zien hier... in Noorwegen gaat het vnl om de natuur, nattur en nog eens natuur.. verveelt niet gelukkig....op de Lofoten ook nog het Viking museum bezocht.. de woning vd hoofdman gezien..wel interessant .. kijk hier maar even :

In het zuiden van de Lofoten met een grote ferry van Moskenes naar Bodeu.. het plein staat al helemaal vol, maar we passen er nog net bij.. bijna 1900 kronen voor de overtocht... ( wat doe je ook met een camper van meer dan 8 meter.. hahaha..) 3,5 uur varen en we zijn weer op het vaste land... mooi binnendoor naar de E6 ( dit is de enige weg die van noord naar zuid loopt.. tot nu toe alleen maar 2 baans, met soms stukken erbij waar je krap met 2 campers naast elkaar kunt rijden..). bovenin is echter weinig verkeer.. ook zien we een spoorlijntje.. maar tot nu toe nog geen trein gezien hierboven... lekker een dagje extra genieten hier van de zon... temperatuur boven de 25 graden... heerlijk..geen geluid... magisch...naar een bakkersvrouw die eigen brood bakt ..heerlijk met noten.. we gaan weer door...we hebben nog ruim drie weken... tijd vliegt echter... je zou hier wel een half jaar voor uit kunnen trekken... wat een groot land is Noorwegen... dat merk je als je hier zo rond tuft...
tot later...

• 30 Juli 2013 - 13:51

Betty:

Kijk dat is waar ik het nou ook altijd over heb: de Lofoten. Een van de weinige aardrijkskundige dingen die ik nog van school weet te herinneren, tenminste omdat het zo bijzonder moest zijn. Jou nu te horen is dat dus ook zo. Zwitserland heeft op mij ook heel veel indruk gemaakt en dacht ook dat niets dat kon overtreffen. Hopelijk kan ik het zelf eens ervaren. Ontzettend leuk te lezen dat jullie zo genieten.
    Goeie reis verder.