Lakselv - Reisverslag uit Lakselv, Noorwegen van Coby & Fred - WaarBenJij.nu Lakselv - Reisverslag uit Lakselv, Noorwegen van Coby & Fred - WaarBenJij.nu

Lakselv

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Coby & Fred

16 Juli 2013 | Noorwegen, Lakselv

..vanaf Tana bru verder omhoog via de 98.. Bijzondere tocht..
Hoogvlakte... kale rotsen...verwacht je eigenlijk niet hier... Nou ja
... Eigenlijk geen idee wat je hier kunt verwachten... Een
alternatieve route die bijna niemand volgt... Maar....
bijzonder...mooi...je moet een keer gezien hebben....Een kudde
rendieren ... De weg die men aan het vernieuwen was... Kilometers lang niet harder dan 20 km per uur...alles in de camper door elkaar geschud.. Bijna niet te doen...
In Lakselv even weer wat inkopen doen en dan naar een camping in Stabbursnes, wat verder omhoog via de E6. .. Overal komen we de laatste dagen veel campers en mensen met caravans of mensen die in de Hits overnachten, die puur komen om te vissen..... Als we s'morgens wegerijden komen we een man met een hengel tegen die zich omdraait en z'n rug laat zien en met daar op bungelend een mega vis van 96 cm die hij net heeft gevangen... Nog nooit live zo'n grote vis gezien...een zalm zegt hij... Hij poseert nog even voor ons zodat we foto's kunnen
maken van zijn vis .... En van hem natuurlijk... Haha....
Vlak bij de uitgang ligt een natuurpark.. Hier was ik s'morgens ook al even geweest tijdens mijn renpartij en had daar een prachtig uitzicht ontdekt. Dit wil ik Coby natuurlijk ook even laten zien. Nog mooier is het als we een kudde met 12 rendieren zien vanaf die plek..met een stuk of vier jonkies erbij ... Prachtig.... Even later jaagt een miezerig hondje ze op de loop....snel verstoppen ze zich in de bossen... Even later zien we nog 4 rendieren voorbij rennen die gestoord zijn door andere bezoekers van het park..... Zo nu onderweg naar de Noordkaap... De laatste 180 km.... "That's were we kwam voor" zou Anton zeggen... Tot later...