Noordkaap 16-17 juli - Reisverslag uit Olderfjord, Noorwegen van Coby & Fred - WaarBenJij.nu Noordkaap 16-17 juli - Reisverslag uit Olderfjord, Noorwegen van Coby & Fred - WaarBenJij.nu

Noordkaap 16-17 juli

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Coby & Fred

18 Juli 2013 | Noorwegen, Olderfjord

..de spanning stijgt.. Het is een komen van bussen en campers.. De grote parking loopt al mooi vol. Allerlei nationaliteiten zien we.. Nog steeds veel bewolking en af en toe een drup...maar er zit trek in de lucht.. Gelukkig...zal je toch meemaken.. Reis je 4800 km om de middernachtzon te zien en dan is het bewolkt... Pfff... Om half 12 gaan we naar de plek waar het allemaal gebeurt.. Duizenden mensen met ons.. Allemaal dikke jassen aan .. Net alsof het winter is ...Coby in pyama en ik in korte broek... We hebben in ieder geval bekijks.. Hahaha... Later zien we dat het ook maar 3,5 graad is.... We zijn wat foto's aan het maken en alles wat te observeren... Plotseling verdwijnen de wolken en komt de zon in haar geheel te voorschijn... Wow... Dat is natuurlijk wel heel bijzonder dat onze lieve heer dat speciaal voor ons organiseert....maar misschien doet hij dat elke avond wel voor al die duizenden mensen...Haha... We zijn beide aardig onder de indruk.. We hadden ons eigenlijk geen voorstelling gemaakt.. Even langs de noordkaap en weer verder.... Maar dit is toch wel heel speciaal.. We zijn echt blij dat dit zo goed gelukt is.... Nog even naar binnen in het restaurant om een drankje te halen, maar we zien de prijs van 85 kronen ( bijna 11 euro, dus ongeveer 25 gulden ) voor een glas wijn... Laat maar....Die drinken we dan wel in de camper later. Voor de prijs van 1 glas hebben we dan zelf 3 liter ...biologische wijn ook nog...en lekkere... Snel naar ons eigen hotel. ...Nog even een spannende film erin van Stieg Larsson.... Ondanks dat het bewolkt is blijft het gewoon licht.. Inmiddels zijn we er wat aan gewend, maar het blijft grappig.
S' morgens doen we nog even een rondje over het terrein.. Overal stapeltjes stenen die door bezoekers gemaakt zijn.. Coby maakt haar eigen stapeltje... Hoge rotsen en een behoorlijk stuk naar beneden is dan de Barentszee.. Deze naam hoor je normaal alleen maar bij aardrijkskunde maar nu zien we het live...apart....nog weer even een paar foto's maken en dan naar binnen om daar nog het één en ander te bekijken... Erg leuk allemaal...ergens in 1500 voor het eerst iemand op de noordkaap.. Nu komen er zo'n 5000 per dag.. Rond 2 uur vertrekken we weer... Een erg mooie route, waar ik natuurlijk als ex-trucker veel plezier aan beleef... Coby vindt het wat spannender omdat het soms nogal aardig naar beneden gaat zonder vangrail...en breed is de weg ook niet echt. Onderweg zien we weer veel rendieren links en rechts...Er komen ons ook weer veel opgaande bussen en campers tegemoet..... Breakie break.. Ten four backdoor... The peddle to the meddle.. Smokie bear is in the air... Vanavond weer een nieuwe feestje met 5000 mensen...
We stoppen in Olderfjord. Zo'n 100 km naar het zuiden. Hier is een camping...mooi aan een meer wat een heel stuk droog staat... We hadden het er net over gehad of hier ook eb en vloed zijn, maar dat zien we een paar uur later.... Alles water wat je ziet....weten we dan ook weer..

Tot later....

• 18 Juli 2013 - 13:44

Bé Van Ark :

veel veel plesier samen verder.

• 18 Juli 2013 - 14:27

Betty:

Ik kan me het gevoel van Coby wel voorstellen. Ik heb nu al kriebels in de tenen als ik aan die smalle wegen denk en dat je zo de afgrond in kunt kijken en ook nog eens geen vangrail. Brrr...niks voor mij. Maar mensen, wat een mooie vakantie hebben jullie. Ben weer benieuwd naar het volgend verslag.
    groetjes uit Nederland.

• 18 Juli 2013 - 14:46

Tonnie En Mineke:

hoi coby en fred

ik zie dat jullie het geweldig hebben daar,heel apart zeg.
    hebben jullie ook nog fotos gemaakt van de midsommernacht.

groetjes tonnie en mineke

• 20 Juli 2013 - 10:13

Karam:

Hee lekker stel, wat genieten hè. Gaat t goed Fred met die lange auto langs die smalle weggetjes? Wat bijzonder dat jullie de midzomerzon hebben gezien, vergeet je nooit weer!
    Nou heel veel genieten samen!
    Liefs van Tineke en Karam