Oslo 4 en 5 augustus - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Coby & Fred - WaarBenJij.nu Oslo 4 en 5 augustus - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Coby & Fred - WaarBenJij.nu

Oslo 4 en 5 augustus

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Coby & Fred

12 Augustus 2013 | Noorwegen, Oslo

..lillehammer - oslo is ongeveer 200 km... We maken nog een tussenstop in Jevnaker. Mooi plekje aan het Randsfjord.. De volgende dag komen we vlak langs het eilandje Utoya, waar die verschrikkelijke Breivik zoveel kindereen heeft vermoord, maar we hebben dat pas later in de gaten. Als we Oslo aan de westkant binnenkomen gaan we ondergronds en dit vele kilometers lang. Afritten en splitsingen, alles ondergronds..aan de oostkant komen we weer naar boven en zijn dan vlak bij de stadscamping waar we een mooi plekje op een heuvel vinden met de view op Oslo. Mooi gezicht om zo de stad te kunnen zien. Mooi helder gelukkig en het zonnetje erbij. De volgende dag met de bus naar het centrum, ongeveer een kwartiertje. Het is zondag en de meeste winkels zijn gesloten. Drukte valt mee. Prachtig weertje. Gezellige terrasjes. Rond het Paleis van de Koning wordt alles nieuw aangelegd. Grappig om te zien hoe de wachten worden afgelost. Voorwaarts.... Mars.... Links rechts links rechts en stop. Wacht wisselen en op naar de volgende wacht. Almetal hebben we een mooi slenterrondje in het centrum van Oslo gemaakt. Weer mooi wat stappen op de teller. De volgende dag weer verder met onze truck.... Oslo nu in de wolken en helemaal niet te zien.. Mooi reisweer...op naar Zweden... Eerst nog een tussenstop in Skjeberg, iets onder Frederikstad... Hier laat ons tommie in de steek en maken we een extra rondje.. Nou ja... Hebben we dan ook weer gezien...camping aan het skjebergfjord... Ook weer leuk.... Tot later..

• 12 Augustus 2013 - 11:55

Bé Van Ark:

hoi fred en coby,
    fijn dat alles goed gaat, ja ja een tom tom is ook maar een aperaatje.
    goede reis en toe spoedig.

• 12 Augustus 2013 - 17:01

Betty:

Ja dat sta je er wel even weer bij stil als je langs zo'n gedenkwaardige plek komt. Vreselijk.
    Maar over het algemeen lezen we toch dat jullie vooral genieten en ook nog eens veel stappen maken. Goed zo. Dat ondergrondse lijkt me maar niks. Goede reis verder en op naar het volgende verslag.