Kirkenes 14-15 juli - Reisverslag uit Kirkenes, Noorwegen van Coby & Fred - WaarBenJij.nu Kirkenes 14-15 juli - Reisverslag uit Kirkenes, Noorwegen van Coby & Fred - WaarBenJij.nu

Kirkenes 14-15 juli

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Coby & Fred

15 Juli 2013 | Noorwegen, Kirkenes

..enorm veel wind en een smalle weg. Goed het stuur vasthouden tegen de windstoten. Gelukkig weinig verkeer op deze weg. De grens stelt weinig meer voor. De wegen wel meteen een stuk minder in Noorwegen. Als je hier dan zo bent krijg je in de gaten hoe het precies zit. Noorwegen zit helemaal boven Finland langs.. Hebberts...haha.. We gaan even naar Kirkenes, maar hier is echt weinig te beleven. Vooral ook omdat het zondag is en alles gesloten is. Behalve een souvenierswinkel waar we meteen al zien dat de prijzen hier enorm zijn. In Noorwegen zijn nog kronen. 10 kronen is € 1,25 ongeveer. 2 kopjes koffie en een klein stukje taart is samen 80 kronen. € 10,- euro dus...pfffff.. Wel gemakkelijk dat je tegenwoordig overal met de pinpas kunt betalen. Vlak buiten Kirkenes kunnen we naar de Russische grens. Coby wil dit graag even beleven, maar er is onderweg een wegopbreking en we keren maar terug. Ik blijf liever altijd maar wat uitbde buurt van dit soort grenzen omdat we nog veel teveel wijn aan boord hebben. Ik heb net gelzen dat je maar een paar liter wijn mag meenemen de grens over. Een fles wijn kost hier al gauw zo'n 20 euro. Niet aan denken dat ze even controleren. Kost veel tijd en veel geld.. ennnnnn... De wijn foetsie.... Brrr...
Via de E6 omhoog, langs een groot fjord, het Varangerfjord. Deze mond uit in de Barentzee... Weten we dan ook weer. Een prachtige route hierboven langs. Mooie rotspartijen. Je hebt het idee dat je in Zwitserland over een pas rijdt. Intussen weer heerlijk het zonnetje erbij. Heerlijk. Vandaag een behoorlijke trip gemaakt. We landen op een camping in Tana bru. Hotel en camping tegelijk. 260 kronen..... Move on richting Noordkaap.....de zon er weer lekker bij... Temperatuur ongeveer 14 graden... De tijd is hier weer hetzelfde als in Nederland... Tot later...