Savonlinna 4-5-6 juli - Reisverslag uit Savonlinna, Finland van Coby & Fred - WaarBenJij.nu Savonlinna 4-5-6 juli - Reisverslag uit Savonlinna, Finland van Coby & Fred - WaarBenJij.nu

Savonlinna 4-5-6 juli

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Coby & Fred

10 Juli 2013 | Finland, Savonlinna

.. mooi plaatsje, zo,n 400 km rechtsboven Helsinki. van hieruit worden veel vaartochten ondernomen over de meren. van alle kanten krijgen we aanbiedingen om mee te reizen. Er ligt zelfs een boot waar je B&B kunt krijgen.. leuk.. slapen in het haventje, verder een gezellig lokaal marktje met allerlei leuke spullen. Overal in de aanbieding zijn op dit moment: aardbeien, kersen en peultjes. Er liggen bergen dikke peultjes op de marktkramen. Dit is een traditie hier om ze rauw en als snack te eten. Je ziet overal mensen dit consumeren. bij de koffie.. bij bier en wijn... op terrasjes.. smaakt erg zoet .. kan niet is Stap 1 dus, zegt Coby... haha...
Ook is hier een oud kasteel in het stadje. Echt een toeristenplaatsje.. veel restaurantjes... onze camping ligt een km of 6 buiten het dorp. Heuvel op en heuvel af met de fiets.. Er is een groot spingconcours op vrijdag en zaterdag bij een manege die vlak voor de camping ligt. Leuke actie en mooi weer erbij. Hier scottelen we voor de eerste keer deze reis... ook weer erg leuk en lekker.. op za 6 juli weer verder..