Tallinn, Estland - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Coby & Fred - WaarBenJij.nu Tallinn, Estland - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Coby & Fred - WaarBenJij.nu

Tallinn, Estland

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Coby & Fred

04 Juli 2013 | Estland, Tallinn

Tallinn ligt boven in Estland, het laatste land wat we doorkruizen voordat we oversteken naar Finland...we merken dat europa hier al goed aan de gang is geweest... Minder van het oosblok gevoel. Diegene die wel vaker in het Oostblok geweest zijn zullen het wel weten wat ik bedoel. Wegen beter, huizen niet meer zo grijs en in betere staat. Een plezier om door te reizen. De Euro is hier ook al aanwezig. Prijzen al aardig op westers niveau, maar Tallinn is ook echt een stadje wat de moeite waard is. Een stadsmuur eromheen en binnen de muren gezellige straatjes met veel terrasjes, een marktje, mooie kerken.. Eigenlijk alles wel wat je graag wilt als je zo'n plek gaat bezoeken... Wij deden dat op de fiets afgelopen zondag. Ook meteen even kijken in de haven en kwamen er bij toeval achter dat we reserveren moesten. € 168,- voor de overtocht. Gedaan. Daarna een hele poos struinen door het stadje en een paar terrasjes pikken. Lekker druk overal. Uiteindelijk nog even aan de buitenkant rond het stadje gefietst en alles goed in ons opgenomen en genieten van het mooie weer. Onze camping ligt een paar km buiten de stad. De volgende morgen ren ik de fietsroute die we deden nog een keertje.. Lekker rustig dan om 7 uur s'morgens. (Beetje blijven trainen natuurlijk. Als we terug zijn in nl eind augustus is de DTD 2013 er zo weer. Daar zijn we met meer dan 120 aanmeldingen uit onze HBS group aanwezig.)
Om 12 uur vertrek naar de boot waar we zo door kunnen rijden om erop te komen...tussen de vrachtwagens en de bussen... Haha...Op naar Finland...