Gdansk, Polen - Reisverslag uit Gdansk, Polen van Coby & Fred - WaarBenJij.nu Gdansk, Polen - Reisverslag uit Gdansk, Polen van Coby & Fred - WaarBenJij.nu

Gdansk, Polen

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Coby & Fred

30 Juni 2013 | Polen, Gdansk

Met onze camper zijn we meer dan 3500 kg leeg gewicht (4500 kg) en dan moet je een kastje kopen om automatisch tol te betalen op de hoofdwegen. Margienus had hier ons op gewezen. Ze hadden nogal wat gedoe gehad vorig jaar toen zij in Polen waren met de caravan. Ik heb echter eerst even op het internet gekeken en gezien dat we niet, misschien een klein stukje, over deze betaalde wegen gingen. Die zijn meer in het zuiden. Geen kastje gekocht bij 'viatoll' dus en het is goed gegaan. 1 x overnachting in Darlowo ( niet veel te beleven) en daarna door naar Sopot. We hoorden onderweg dat het hier mooi was. Dagje extra blijven dus. Mooi strand en een prima fietspad langs de kust naar Gdansk. Lekker dagje gefietst en Gansk bezocht. Mooie oude stad. Op zondag 23 juni verder gereden naar het oosten, dwars door Polen via de 16 en vlak voor de grens met Litouwen vlakbij plaatsje Suwalki overnachten. Lekker rustig onderweg, geen vrachtauto's. De wegen soms goed en soms wat minder....campings kosten op onze route tussen 15 en 20 euro.. Er zijn nog Slotties in Polen. Ongeveer 4 slotties voor 1 euro. Het weer was super... Boven 25 graden. We hebben er dan 1 week opzitten... Op naar de volgende week beginnend in Litouwen.....