Usedom, Duitsland - Reisverslag uit Usedom, Duitsland van Coby & Fred - WaarBenJij.nu Usedom, Duitsland - Reisverslag uit Usedom, Duitsland van Coby & Fred - WaarBenJij.nu

Usedom, Duitsland

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Coby & Fred

28 Juni 2013 | Duitsland, Usedom

Inmiddels al weer een aantal dagen verder. Vanuit Lübeck zijn we later die dag rechtsboven in voormalig Oost Duitsland geland. Usedom ( niet engels uitspreken maar op z'n duits..) heet de streek daar. Daar kom je normaal niet...We hebben ons daar wel even positief verbaasd. We kennen Oost Duitsland natuurlijk van de jaren 1990 en 91 toen we daar ongeveer 2 jaar actief met onze business aan de slag zijn geweest, waar we trouwens vandaag de dag nog steeds de vruchten van plukken. Toen we die dag, vooral het laatste stuk, we zo door de dorpen en over het platteland toerden zeiden we regelmatig tegen elkaar dat het er vaak nog grauw en grijs uitzag zoals in de begin jaren negentig... Weinig veranderd ... Maar aan de kust bij de plaatsjes Heringsdorf en Ahlbeck was er een totale metamorfose geweest.... Totaal niets herinnert er daar meer aan het grijze Oost Duitsland van toen. Wow... Echt super de luxe mooie grote huizen, goed in de verf en opgeknapt. Een mooi strand, goed verzorgd allemaal. Met de Deutsche pünktlichkeit, zoals we de Duitsers kennen...veel toerisme. Een mooi fietspad langs de kust dat tot in Polen doorloopt, waar je dan ook meteen het verschil weer ziet. Daar zag het er veel nog net zo uit als destijds in Oost Duitsland. We zijn in Bansin een dagje gebleven en de fietsroute gedaan...lekker bewegen...Eerst dus even met de fiets over de grens die dag. Een paar campings waren vol, maar we vonden een plekje bij een particulier die zijn tuin had ingericht als camperplek... Was ook vol, maar hij had nog een speciaal plekje voor ons... Het weer is tot vandaag 28 juni toe nog steeds rond de 25 graden geweest.. Een paar dagen zelfs boven de 30 en 1 dag regen, maar toen waren we gelukkig aan het reizen in Polen en hebben er verder niets van gemerkt.... Wordt vervolgd...

• 28 Juni 2013 - 13:53

Tonnie En Mineke:

hoi fred en coby

heb net jullie bericht gelezen,nou jullie hebben beter weer dan ons,hier is het 16 graden en bewolkt en grijs,prettige reis verder.we blijven jullie volgen.

groetjes tonnie en mineke

• 02 Juli 2013 - 13:33

Betty:

Altijd leuk om iets van jullie te horen.
    groetjes Bé en Betty