Alta / Nordkjosbotn 19-21 juli - Reisverslag uit Nordkjosbotn, Noorwegen van Coby & Fred - WaarBenJij.nu Alta / Nordkjosbotn 19-21 juli - Reisverslag uit Nordkjosbotn, Noorwegen van Coby & Fred - WaarBenJij.nu

Alta / Nordkjosbotn 19-21 juli

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Coby & Fred

21 Juli 2013 | Noorwegen, Nordkjosbotn

. ..In Alta volgen we 'sentrum' en vinden daar een grote shoppingmal.. Waar van alles te koop is... We kopen een paar cd's ... Coby heeft het intussen wel gehad met de Eagles en John Fogerty...haha... Deep purple, Status Quo, Michael Jackson en Bruce "The Boss" Springsteen komen erbij.. Allemaal leuk... Kunnen we weer even.. Even verder in het plaatsje Storeng vinden we weer een slaapplek waar op de camping overal Wifi is. Handig om de mail etc weer even bij te werken. Ik heb trouwens op mijn abonnement extra 500 mb per maand voor het buitenland. Genoeg voor mail en af en toe even een bezoekje aan het internet, maar voor bijlages etc. is het handig om wifi te hebben. Ook lukt het me niet om een groepsmail te versturen via de Ipad. Daarvoor heb ik dan een laptop meegenomen waar de adressen in een groep staan. Als we op pad gaan sluiten we de waardevolle zaken op in de kluis die we in de camper hebben laten bouwen. Dit nadat we voor 2 jaar in Pisa alles kwijt geraakt zijn aan iemand die dacht dat hij er beter voor kon zorgen... Brrrrr....verzekering wilde niets uitkeren omdat we geen kluis hadden... Later na enkele ernstige gesprekken met onze verzekeraar Univé heben we toch nog wat uitgekeerd gekregen, maar minder dan de helft vd waarde. Nu maar een kluis erin dus.
Jippie, de zon schijnt zowaar weer (even). We passeren een paar keer een berg waar ons Niesje even goed haar best moet doen. Klimmen..er zijn zoveel bergen hier, het lijkt soms wel op Zwitserland. Mooie tocht weer vandaag langs verschillende fjorden. Soms is er geen brug en moet je een heel stuk het binnenland in om later aan de andere kant vd fjord hetzelfde stuk weer terug te rijden.. Part of the game. Hoort er allemaal bij. We vinden weer een campingkje bij Nordkjosbotn.. Grote massa-campings zijn hier (gelukkig) niet te vinden.wel zitten we rondom tussen de bergen en onze schotel vindt geen contact met de thuiswereld. Jammer, missen we de voorlaatste dag van de Tour de France. Op internet zie ik dat Mollema echter mooi bij de groep is gebleven... Jippie.... Mooi voor die kerel... Werd net de laatste paar dagen grieperig...zou je toch beleven.... Maar het gaat goed.. Hij houdt zijn 6e plaats..... Wordt weer vervolgd.....

• 21 Juli 2013 - 17:06

Betty:

Goede zo Coby...met Status Quo aan boord wordt het nog veel beter, hahaha. En Fred, je bent op vakantie hoor....weg met die Tour. groetjes.

• 26 Juli 2013 - 23:19

Klaasje:

Prachtig allemaal, weer even bij gelezen.
    Ik zet het poppetje van de sateliet nog wel eens bij de plaats waar jullie zijn , ziet er allemaal mooi en helder uit daar in het verre noorden.
    Prachtig is die aarde toch !!
    Veel plezier en goede reis verder.